از جمله ابزارهای پیشرفته و مدرنی که می شود نام برد، برای مثال به برج نوری سپهر صنعت آداک اشاره کرد که در جای جای شهر از جمله محوطه های باز و پارک ها استفاده می شود، این برج های نوری سطح وسیعی را پوشش می دهند و نور را به خوبی در محیط توزیع می کنند. از طرفی هزینه نگهداری و قیمت برج نوری بسیار کم تر از نمونه های قدیمی و تیر های چراغ برق است که در گذشته استفاده می شد و بازدهی کم آنها بر همه ثابت شده بود.

برج نوری سپهر صنعت آداک

یکی دیگر از ویژگی های برج نوری اضافه شدن باطری های خورشیدی به آنها می باشد که این خود نشان دهنده کم مصرف بودن این برجها میباشد. این برج های نوری دارای عمر بالا و بسیار طولانی می باشند و بعضی از مدل های آن برای تعویض لامپ ها دارای بالابر نیز هستند که از هر نظر امنیت را برای کاربر بوجود می آورد. از مشخصات فنی این برج روشنایی می توان به ارتفاع این برج ها که از 12 تا 30 متر هستند، اشاره کرد. بدنه این برج ها به صورت هرمی ناقص می باشد و با توجه به ارتفاع دارای 6، 8، 12، 14 و یا 16 وجه می باشند و به این ترتیب قطر  وجوه آن از بالا به پایین تغییر می نماید.

برج نوری

برج نوری از مهمترین المان های شهری

تعداد پروژکتورهای نصب شده بر روی این برج ها روشنایی از 4 تا 30 دستگاه متغییر بوده و سیستم های کنترل و فرمان در تابلوی مجزا در داخل بدنه برج های روشنایی نصب شده که باعث بالا رفتن امنیت آن شده است. نکته دیگر این است که کلیه قطعات به کار رفته در این برج ها و المان های شهری از بهترین نوع بوده و شرکت هایی چون شرکت سپهر صنعت آداک در این بازار پیشگام و بی رقیب هستند. درباره بلندی این برج ها می توان گفت که در نوک این برج ها میله برقگیر نصب می کنند تا در برابر صاعقه و رعد و برق و ابرهای باردار محافظت شود. این نوع برقگیر ها می توانند  از بلایا و حوادث زیادی جلوگیری کنند. انواع برگیر های  برج نوری عبارتند است از: برقگیر میـله‏ای، برقگیر بـا فاصله هوای برقگیر بـا مقاومت غیر خطی، برقگیر بدون فاصله هوایی، برقگیر خـازنـی، برقگیر فیوزی.